Jangan Buat Kecoh !!!

Friday, September 10, 2010

Dalam kemeriahan dan kegembiraan umat Islam menyambut Aidilfitri. Aku terpandang la satu artikel pasal seorang pastor di Florida yang namanya Terry Jones. Bukan la apa sangat dia ni, tapi kenyataan yang dikeluarkan telah menggemparkan satu duinia. Kenyataannya lebih kurang macam ni la bunyinya, "9-11: Bakar Quran" . . .katanya sebagai amaran kepada dunia Islam agar berhenti melakukan keganasan. Derrrr..tolonglah. Suka hati dia je nak cakap gitu. Berani betul dia nak bakar Al-Quran yang menjadi pegangan unat Islam seluruh dunia. Bukan je umat Islam yang protest kenyataan dia tu, tapi orang Kristian pun x suka dengan kenyataannya tu yang disifatkan melampau dan memalukan Kristian dan pihak Gereja.

Biarpun aku dengar yang dia akan batalkan upacara pembakaran Quran tu, tapi bila dia dah tersebut benda...memang cari nahas la. Ia adalah satu penghinaan terbesar kepada dunia Islam. Silap2 boleh mewujudkan persengketaan terburuk agama. Dan ini merupakan wake up call bagi seluruh umat Islam supaya bersatu mempertahankan kesucian agama Islam. Kalau ada la umat Islam yang tak kesah benda2 macam ni, susah aku mau cakap. Jawab la sendiri ngan ALLAH SWT.

Di bawah ni aku sertakan video temuramah Terry Jones dengan salah satu stesen rancangan TV. Yang menemuramah pun bengang bha ngan dia ni. Korang tengok la sendiri. kalau mau lebih video...cari jak di Youtube.

0 comments: