TIADA MAAF BAGIMU!!!!

Friday, July 16, 2010

Tak sampai 24 jam aku menulis pasal Freshie & Senior (post lalu), sudah ada freshie yang buat hal dan boleh dikatakan terlalu melampau. Melampau tahap dewa la kita boleh kata. Seluruh UiTM Sabah, malah 1 Malaysia kecoh sebab ada seorang budak freshie DPA UiTM Sabah telah post di Facebook beberapa perkara yang kurang ajar. Antaranya adalah rungutan tentang UiTM Sabah, kutukan terhadap PM MDS, penghinaan terhadap senior dan yang paling teruk adalah menggelar lecturer sendiri BODOH!!!! Dia la yang BODOH sebenarnya !!!! Berani betul mamat ni buat pernyataan terbuka semacam tu di Facebook yang boleh dibaca oleh 1 dunia.



Click pada gambar untuk besarkan


Di atas tu adalah beberapa kenyataan yang sempat di 'save' oleh beberapa orang senior yang bengang ngan budak ni. Memang sengaja dia cari pasal la bila dia kutuk UiTM Sabah. Aku bukan orang Sabah, tapi aku sayang ngan UiTM Sabah sebab UiTM Sabah ni la yang bentuk aku dari yang tak tau apa2 sehingga ke kedudukan aku sekarang. Aku minta transfer dari UiTM Shah Alam ke sini pun sebab aku terhutang budi ngan UiTM Sabah. Punyalah susah aku mau transfer ke sini, tapi senang2 je budak ni kutuk UiTM Sabah dan lecturer yang mengajarnya. Ada ka patut...~

Bukan la aku mau besar2kan isu ni, tapi perbuatannya memang melampau. Memalukan UiTM dan memalukan PM2 yang handle MDS. Macam la kami ni tau tau jaga freshie sendiri. Tapi macam yang pernah aku cakap, kalau dah memang didikan dia dari rumah begitu, apa lagi yang boleh kami buat. Mak bapak dia pun x dapat nak ajar nilai2 murni ngan dia, apatah lagi PM yang baru dikenalinya ni. Buakan nak salah mak bapak tapi siapa lagi mau disalahkan? Takkan la mau salahkan jiran dia pula. Teda kaitan pula tu geng. Nak salahkan roomate dia, lagi la x boleh sebab diorang baru jak kenal. Tapi mungkin la kita boleh salahkan kwan2 dia di rumah tu. Whatever la... TAPI kalau memang sifat dia dari lahir dah bebal, tak dapat nak buat apa la kan... MEMANG BEBAL LA NI BUDAK!!!!!

To.... whatever ur name is... TOLONG SEDAR DIRI SIKIT!!!!! Kalau kau tidak mahu belajar di UiTM Sabah ni, ada 1000 orang lagi mau ganti tempat kau di sini....!!! Just GET OUT!!!!

p/s: SORRY kalau aku agak emosi sikit. Tapi kalau pasal UiTM Sabah, jangan cari pasal. Untuk budak yang buat angkara ni, INGAT... orang lain boleh lupakan apa yang kau buat, tapi AKU TIDAK AKAN MAAFKAN KAU!!!!!


0 comments: