Berdosakah Aku

Sunday, July 11, 2010

Dua hari lepas merupakan satu pengalaman ngeri buat aku sebab aku telah melakukan sesuatu yang di luar pemikiran aku sendiri. Sebuah keputusan yang aku buat di luar kewarasan aku sebagai seorang yang terdidik dengan nilai2 murni agama IslamTAK sanggup aku meluahkan apa yang telah aku lakukan tapi bagi mereka yang tahu, tolong diam2 saja. Jangan memalukan dan mengaibkan aku biarpun memang salah apa yang aku lakukan. Biarkan aku tanggung dosa ini kerna itu kemahuanku tanpa ada paksaan dari siapa2.

Terlambat? Adakah terlambat untuk aku menyesal? Mungkin tidak tapi itu jalan yang aku pilih. Terpaksa la aku hadapinya keranaia telah sebati dengan aku. Mungkin korang tertanya-tanya apa yang telah aku lakukan. Itu urusanku dengan Tuhanku ~ Aku cuma menulis bagi menzahirkan penyesalan yang sudah terlambat . . .

Firman ALLAH

Apabila kamu menjauhi dosa-dosa besar yang telah dilarang bagimu untuk mengerjakannya, maka Kami hapuskan dosa-dosamu yang kecil dan Kami masukkan kamu ke dalam tempat yang mulia (Surga)

Surat An-Nisaa’: Ayat 31

0 comments: