Juara di Hatiku !!!

Monday, November 8, 2010


Gambar di atas merupakan gambar aku bersama junior2 aku time diploma dulu. Semua tu junior aku, tak termasuk 2 orang yang berbadan besar di belakang tu la.hehehe. Yang dua org tu classmate aku. Kali ni aku bukan cerita pasal 2 melaun tu (jangan marah ye meo n pete.hehe), tapi aku nak kongsi sedikit cerita pasal junior2 aku ni. Kenapa pulak pasal diorang je, yg lain xda ka? Ada dua sebab... Pertama....suka hati aku la. Blog aku kan... Kedua adalah sebab mereka junior yang paling aku sayang dari dulu sampai sekarang. Baik aku perkenalkan dulu nama dorang ni. Aku confirm2 la yang di tengah2 tu. Hensem kan aku..hehe. Perempuan di sebelah kanan aku tu Andrea dan sebelahnya tu pula namanya Shahrir. Manakalan gadis di sebelah kiri aku pula namanya Cynthia, sebelahnya Farhana dan di hujung sekali tu namanya John Ross.. Last but not least, yang di belakang aku tu (yg macam tak berapa nak ada rambut), namanya Alfielan. Yang tak disebut tu faham2 je la.. (Meo n Pete la tu). Jom aku ceritakan kisah aku dan mereka . . .

Andrea 

Nama penuh dia aku tak taw, tapi kawan2 dia panggil dia Andrea or ANN... Kerana aku suka bagi nama dengan junior2 aku ni, so aku panggil dia Doralin..hehehe. Tau knapa? Sebab nama dia kan Ann... so aku terus teringat lagu Doraemon.. bunyinya lebih kurg..."An An An, Tatemodaisuki...Doraemon.." Kan lebih kurang tu nama Ann ngan lagu tu. Jadi aku panggil la dia Doralin (watak adik kepada Doraemon). Dulu aku main2 jak panggil gitu, tapi macam syiok pla nama Doralin tu..hehe. Jadi sampai sekarang la aku panggil dia Doralin. Perangai Doralin ni x macam yang lain.. dia ala2 makcik n mak gtu. Nampak macam matang, tapi dua kali pandang, macam tidak pula.hahaha... Kalau bercakap ngan aku, ada jak nasihat and teguran dia.. tapi nda boleh pakai dia punya teguran. Kalau dia serius, macam polis pun ada juga. Sesuai tu kalau masuk Gerak Khas... Tapi bagus ni budak, boleh diharap. Korang suruh la apa2, confirm dia boleh buat. Kalau, dulu first2 aku knal dia, macam kilik2 ni budak, tapi bila dah waktu beredar, semakin matang n bgaya dia ni. Bertuah la Ben sebab dapat gf mcm si Doralin ni. Pesanan untuk Ben: Jaga Doralin baik2!!!

Shahrir

Nama dia cukup unik, Mohd Shahrir Ulawah... tapi orang panggil di BELL jak la. Aku pun panggil dia BELL.  Dia ni lurus punya budak, walaupun luaran dia agak aneh sikit..hahaha.. Dari dulu aku kenal sampai sekarang, sama jak perangai, cuma makin hebat dan luar biasa sikit aura dia. Terkenal seorang yang happy go lucky tapi dalam hepi2 dia tu ada juga la kerisauan dalam hati dia. Aku malas nak cakap apa kerisauan dia..korang tanya la sendiri. Dia ni tak banyak sangat benda boleh dikutuk sebab dia boleh buat orang sekeliling dia hepi dengan sikap dan perangainya. Sebab tu la kalau aku sedih atau tension, aku pergi bilik dia... Boleh la buat aku lupa kesedihan and kadang2 boleh dapat ilham. Aku menulis ni pun sebab aku sempat bercakap ngan dia semalam. P/s: Jangan ko perasan lebih2 pula BELL apa aku cakap... Wiisss la emo..hahaha..

Cynthia

Sinbad adalah gelaran yang aku bagi dengan dia. Kenapa? sebab Cyn and Sin kan lebih kurang.. Aku jadikan Sinbad sebab aku teringat watak kartun dulu2.. "Sinbad, The White Lion"... Aku pun tak taw  ada ka xdak cerita tu.. Main belasah jak..hehehe. Tapi ok apa nama Sinbad tu... Wajah dia ni ada aura sikit.. nak kata comel, tidak, nak kata bidak pun tidak... aku pun xtaw apa nak kata, tapi aku memang suka tgk muka dia yang ala2 singa tu..hahaha.. (jgn marah yer Sinbad). Kalau fisrt2 aku jumpa dia tym part 1, punya la baik, diam..cuma berlagak sikit la. Dia ni macam budak2 jak..baik cara bercakap mahupun perangai dia. Senang dibuli..tapi AWAS..jgn sesekali buli dia.. Aku je boleh..hahaha. Aku suka kacau dia, sebab respon dia pun boleh bikin kita ketawa.. Susah aku tengok dia marah..xtaw la pula kalau ngn orang lain kan. Sekarang dia sambung belajar di UiTM Melaka dan xpernah la aku jumpa lagi selepas aku tamat diploma. Tapi aku ada juga la call dan dari suara dia, aku masih tau yang dia masih Sinbad yang aku kenal..... Sinbad: Aiskrim???

Farhana

Dalam mereka yg dlm gambar tu... Aku paling susah mau rapat dengan Farhana ni dulu.. Aku panggil dia Ana..Kadang2 aku panggil Olive sebab dulu dia kurus betul macam bini Popeye..hehe... Punya tembereng ni budak dulu aku rasa... Mungkin dia rasa ala2 diva gtu..hahaha.. Tapi tu x lama la sebab mana pernah aku gagal merapati junior aku..hehe.. Mengenali Ana memang menyeronokkan sebab dia ni manja. Senang merajuk dan senang juga nak pujuk... Tapi kan, dalam keayuan dia ni (kunun laaa..), aku sedar yang dia ni rock punya orang. Nampak je ayu di luar, tp dalam cukup ganas dan kejam.hehehe.. Biasanya orang begini akan ada suatu sifat yang menakutkan..iaitu dendam sampai mati... Aku harap tiada la yang sakitkan hati dia.. AWAS!!! Jangan cuba2 sakitkan hati junior aku.. For Ana: All d best bersama siapa pun ko suka.. Jangan lupa jemput aku ke perkahwinan ko ah....

Alfielan

Fielan memang sempoi orangnya. Dari dulu sampai sekarang dia memang freshie aku yang terbaik. Dengan sikapnya yang periang, senang jak budak ni nak dapat kawan n tempat dalam masyarakat. Walau apa pun dia buat dan dengan siapa pun dia, dia xpernah lpa kpada senior2 dia.. Itu yg aku bangga tu. Setaw aku, Fielan ni memang care dengan kawan2 dia tapi kalau cuba cari pasal dengan dia, memang nahas la. Betul ka Lan?? kalau bercerita dengan dia, memang xkan habis. Dari zaman dia sekolah hingga sekarang, ada jak ceritanya. Daripada kami lepak sekejap, jadi lama pula kami melepak. Haissshh.. Kalau dia dah mula bercerita, memang akan sampai ke sepupu2nya punya cerita. Bagi aku, dia ni lucu tapi kilik2 orangnya..hahahaha.. Lan: Good luck ah Bro.. ~

John Ross

Si John ni seorang yang suka berlagak diva. Mulutnya boleh tahan la xda insurans..hahaha. Kalau orang tidak kenal ngn dia mungkin akan sakit hati tapi bagi aku yang sempat kenal dia walaupun xdak lama...aku rasa dia ni jujur dengan diri sendiri. Seorang yang happy selalu dan akan sentiasa cuba menjadi yang terbaik antara yang terbaik. Untung orang yang berkawan dengan John sebab dia xkan sesekali mengkhianati dan abaikan kawan2 dia. Btul ka John...ka salah aku ckp??hehehe.... Dia ni memang tekad kalau buat sesuatu..Kalau tidak, masakan dia join pertandingan menyanyi kan...(walaupun x menang la...). Tapi walau apa pun, ko tetap juara di hati kawan2 ko dan senior ko dulu. P/s: Jangan ko ubah perangai ko tu sebab itulah John Ross!!!!

Itu je la yang mampu aku cerita pasal sorang demi sorang junior aku tu. Banyak nak aku cerita pasal diorang, tapi kalau nak cerita dari A to Z..bagus aku buat drama bersiri kan... Sikit2 sudah la. Tapi sikit lagi la aku mau sambung pasal diorang ni..hehehe. .Lupa pula aku nak cakap..ketika diorang Part 1, aku adalah Part 6. Ketika Part 1, kelas diorang memang havoc... Sorang2 gaya dan pakaian kalah2 course lain. DPP pun boleh kalah time tu kalau soal gaya. Aku pula sbg Part 6 trpaksa back up kalau orang lain mengata mereka sebab dah kewajipan aku sebagai senior diorang. Sepanjang mengenali dan bersama mereka, banyak perkara aku belajar. Aku belajar ketawa dan menangis dari mereka. Diam tak diam, sem depan, diorang pula bakal menjadi Part 6 bagi DBS. Pesanan aku, bukan mudah menjadi senior... Tapi buat la yang terbaik sebab korang adalah freshie dan junior aku yang TERBAIK!!!!!

I LOVE U ALL !!!!

2 comments:

Anonymous said...

jali!!!!!
TQ so much for our stories..:)
sematt lah ko describe kmi surg2 ah...
bha, apa2pun...
GOOD LUCK in everything u do in d future.
n kip in touch alwez.
ok, DUH.......!
(from Ben & Anne)

Anonymous said...

yaw jali....
memang aku sayang kat senior2 aku...
sedih plak, terharu plak aku.....
membaca diari ni....
aku akan buat something to repay this....
a POEM....hehehe..
apa pun,
jali, u are the best ever....
frens forever....
till the end...hehehe
fielan....tq for being a fren, a brother and a senior to me...hehe