9/11 Penuh Konspirasi

Saturday, September 11, 2010


Hari ini merupakan 9 September. Tarikh ini pasti mengembalikan ingatan kita semua kepada tragedi 9 tahun lepas di mana World Trade Centre dirempuh pesawat sehingga tercetusnya perang antara Amerika dan dunia Islam. Di seluruh dunia diselubungi awan ISLAMOPHOBIA. Islam dicop sebagai agama yang mengakjar keganasan dan umat Islam digelar sebagai pengganas dan ancaman kepada tamadun dunia hari ini. Biarpun tiada bukti kukuh yang mengaitkan serangan berdarah 9/11 dengan mana2 kumpulan Islam, Amerika dengan yakin menuduh kumpulan Al-Qaeda yang diketuai OSAMA bin Laden sebagai dalang serangan.

Entah di mana silapnya, dunia seakan-akan percaya dengan kata2 BUSH (Presiden Amerika ketika itu), lantas menyalahkan ISLAM dan kumpulan2 pejuang ISLAM terus diburu. Perang ke atas negara2 ISLAM diperhebat dengan alasan perang menentang keganasan. Bermula di AFGHANISTAN, kemudian IRAQ, LUBNAN dan tak terkecuali PALESTIN. Satu persatu negara umat Islam diceroboh dan pemimpin2 Islam dibunuh. Tak cukup dengan itu, negara umat ISLAM dijajah dan ditawan sesuka hati. Di saat semua itu berlaku, negara Islam terus membisu dan seakan-akan membiartkan sahaja ia berlaku. Di mana silap kita? Walaupun MALAYSIA lantang bersuara dan mengkritik, tiada yang membantu. Dihentam ada la. DR MAHATHIR pula dicop anti-BARAT dan anti-YAHUDI oleh kroni2 Amerika dan sekutunya.


Tragedi 9/11 memang meninggalkan impak yang cukup besar dalam sejarah dunia. Pelbagai andaian dan teori disuarakan berkenaan kejadian tersebut. Walaupun disertakan bukti sekalipun, ia tetap tidak mengubah apa. Kuasa bukan milik kita. Ada yang bilang bahawa 9/11 hanyalah ciptaan dan konspirasi BUSH yang sengaja mencari alasan untuk menakluk Afghanistan. Memburu OSAMA hanyalah alasan yang dicipta mereka. Jika diikutkan dengan kecanggihan teknologi yang Amerika ada, xkan la x dapat kesan di mana OSAMA? Kita bergerak di dalam rumah pun boleh diperhatikan mereka. Inikan pula mencari seorang manusia di tanah gersang. Tak masuk akal. Tapi apa boleh kita buat? Didengari ka suara kita?

Ada juga pihak yang mendakwa bahawa YAHUDI adalah dalang di sebalik serangan 9/11 dan meletakkan ISLAM sebagai mangsa. Buktinya adalah dengan dakwaan bahawa semua orang Yahudi di bangunan WTC telah diarahkan bercuti pada hari kejadian. So, maknanya mereka sudah tahu dari awal bahawa serangan bakal berlaku. Penumpang pesawat yang terlibat juga sebenarnya tiada dalam penerbangan. Ini terbukti apabila beberapa nama yang diistiharkan terbunuh dalam kejadian tampil memberi kenyataan bahawa mereka tidak naik pun pesawat yang dimaksudkan. Apa sebenarnya yang berlaku? Kenapa umat Islam pula yang dituduh sedangkan mereka juga ada yang menjadi mangsa.


Konspirasi 9/11 terus menjadi perbincangan dan perdebatan. Teori demi teori dikeluarkan. Tapi satu persatu ditepis oleh Amerika dan sekutunya. Dunia Islam terus membisu seperti mana mereka membisu dalam isu Palestin. 9/11 terus menjadi ingatan dan menjadi alasan kepada setiap tindak tanduk kejam Amerika. Biarpun Presiden berganti, ia tetap tidak mengubah apa2. Umat Islam terus dicoba dan diuji. Moga ALLAH SWT membantu umat ISLAM di seluruh duinia. AMIN ~

0 comments: